2012-es Horgásznapló

a-potykam.jpg2012.03.25.  Nos megkezdtem az idei horgászatot. Szép idő van, szélcsend, és alacsony vízállás a Tisza 2-őn. Reggel 8-kor értem ki a vízpartra, csontival és gilisztával horgásztam. Csúszó úszós szerelést alkalmaztam. Fogtam kb. 3 kiló törpét, más nem jött a horogra. Ebből a mennyiségből kiválogattam a javát, kb. 1 kilót, és azt meg is pucoltam. Finom a törpeharcsa .;;;;;;;;;2012.03.31.]]]]]]]]]....Reggel kimentem pecázni, elég rossz idő volt, erős szél fújt, borongott is néha....Többféle csalit is vittem: lebegő kaját, konzerv kukit, csontit....Persze törpe jött annyi, mint a szemét, mindenre kapott..:)...De fogtam egy szép tenyérnyi keszeget is...Később kijött apám is horgászni, ( a régi jól bevált, helyünkön voltunk), ő hozott gilisztát is csalinak, persze kettesével fogta a törpéket...:D...   Beszélgettünk, elmélkedtünk közben...   Olyan 13 óra körül éppen a régi szép kárászokról beszéltünk, amikor apám elektromos kapásjelzője folyamatosan "vinnyogni" kezdett..:)...Oda ballagott a bothoz, és bevágott...Egy szép 50-60 dekás kárász volt a jövevény...:)...14 órakor hazamentünk... Ez a napi esemény, és ami még mindkettőnket felvidított, az az, hogy kis csukák cirkáltak a víz szélén, a parttól kb fél méterre..:)...Én láttam köztük egy majdnem méretest is!   Kb. 40 centi lehetett, és két kisebb volt vele, olyan 20-25 centisek..:)...Nem raboltak, csak leskelődtek, megjegyzem a vízállás jó méterrel lentebb volt, mint nyáron...Ma még tilalom van rájuk, de én amúgy is csak ősszel szoktam rájuk "fenni a fogam"...:D...  Addig hadd nőjenek......;;;;;;;;;;@@@@Đ..2012.05.16...Đ@@@@@@;;;;;;;;;;;...Lassan eltelik ennek az évnek a fele és még nem fogtam egy valamire való halat sem....hmmm, elég szomorú tény, csak az vigasztal kicsit, hogy mások sem, a könyezetemben, gondolok itt helybéli, sőt megyebeli horgászokra...Mi történt? Csak találgatni lehet: rossz az időjárás, hol hideg van, hol kánikula, hol eső, hol viharos erejű szél...,szóval nem az ideális időjárás uralkodott, uralkodik a mai napig...és a halak ugye köztudottan "front érzékenyek"....talán ez lehet az oka, hogy nincs kapás a mai napig sem, pedig sokszor kimentem horgászni, sokféle csalival ,módszerrel próbálkoztam, de volt 3 hét áprilisban, amikor még törpeharcsát sem fogott senki a Tisza 2-őn!!!!!!!...Már azt hittük kidöglöttek, hiszen ilyenre utoljára akkor volt példa amikor a Tisza 2 helyén még szántó földek voltak...:DDDDDDDD....Nevetek, pedig szomorúnak kellene lennem, hogy ez a horgász idény eddig egy nagy nulla...Ráadásul apámmal tavasszal szomorúan konstatáltuk, hogy már a vízparton is felütötte fejét a szegénység, a bűnözés, a kényszer...Ugyanis az történt, a szép kis idilli horgászhelyünk, mely attól volt szép, hogy egy gyönyörű fűzfa árnyékában horgászhattunk, mára kopárrá vált, hiszen valakik a télen egyszerűen kivágták és elvitték...Csak remélni merem ,hogy a fát kivágó személy a saját családjának adott meleget, és nem üzletelt vele pár ezer ft-ért....Na, mindegy, majd kihajt a fa....vagy ültetünk az ősszel egy másikat...(kép a galériában, és nem véletlenül "tuskó" a kép címe).....<]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]..2012.06.11.>]đđđđđđđđđđđđđđđđđ.....Maj'd egy hónapja nem írtam ide semmit, ez sajnos azért van mert nem volt miről beszámolnom halfogás terén...De most 11-én új etetőanyaggal próbálkoztam, és nem hiába, be is jött a számításom...:)..Nem részletezem most a körülményeket, mert vihar van és bármikor lehet áramszünet, az írásom meg elszállna a semmibe ,ugyanis nincs "szünetmentes tápom"...tehát, csak tényszerűen:   4 db kárász 4 óra alatt, de ezek már szépek voltak, lemérlegeltem itthon a konyhamérlegen őket, 70 deka és 85 deka között volt a súlyuk egyenként....:)...   jó fogás volt, remélem így marad egész nyáron...:)...ííííííííííííí]]]]]]]]]]]]]...2012.07.09.[[[[[[[[[[[[[đđđđđđđđđ...Végre valami jót is írhatok ide....:)...Kánikula van nappal, de hajnalban nem! Ezt tartva szem előtt jó korán, hajnal 4-kor indúltam pecázni...És megérte!   Olyan fél6 körül kezdtek "megbolondulni" a halak..:)....Először fogtam egy szép keszeget, kb. 30 dekás lehetett, kis idő múlva egy szép kárászt  szákoltam meg, utána még két szép keszeg akadt horogra, majd nem soká óvatos kapásra  vágtam be, hú megugrott a kicsike rendesen...:) No ez már komolyabb kárász lesz, filóztam magamban...de amikor már  a víz szélén körözött és fel-fel merült, már láttam, hogy narancsos színű a farokúszója! Hmmm, ál mél kodtam, ez ponty....Amikor kimerítettem be is bizonyosodott, hogy egy takaros kis tőpontyot fogtam! Meg mértem a hosszát, hát éppen méretes volt: 31 centi...orrtól a faroktőig, mert ugyebár így kell hal hosszot mérni, aki nem tudná, csak annak mondom...,és pontynál a 30 centinél kisebbeket vissza kell engedni a vízbe.....Örültem ennek a kicsinek is...:)...Pecáztam tovább egyre nagyobb kedvvel...:)... ismét kapás, hú hatalmas dévér volt a hunyó, 45 dekás szép példány...még két kisebb keszeg jött, majd fél 8 kor megszűnt a kapás...Na mondom ennyi volt a gyereknap, mehetek lassan haza....Fél 9-ig bámúltam a mozdulatlan kapásjelzőket .....Hirtelen arra riadtam ,hogy a jobb oldali botom megindul a víz felé!   Bevágtam és az orsó féke már visított is, ilyet nem tett tavaly nyár óta...:D...Húzott a hal egyenesen a másik oldal felé, a mély vízbe, szerencsére nem a nádba....Oké kisöreg majd ott nyugisan kifárasztalak, úgy is lett....Mikor már öt méterre volt csak a parttól, hirtelen feljött a vízfelszínre...hú ,de szép potyka volt...:)...még kb öt percig kellett fárasztani és vezetgetni mire megbírtam szákolni....Szép tőponty, 2 kiló 40 deka és 42 centi hosszú, na ez már valami...:), bár nincs akkora, mint a tavaly fogott, de azért szép ez is...:)...   A fiam itthon lefényképezett vele, de én nem tudom feltölteni a képet, mert annyira okos a fiam telója, hogy nem értek hozzá...:)))....Majd ő átküldi a gépemre a fotót én meg azonnal a galériába helyezem...:)....<<<<<<<<<<<<2012.07.14.-15.>>>>>>>>>>>>>>>>........Nem színezgetem túl a történteket, inkább olyan félig meddig tényszerű leírást készítek...Nos szombaton kimentem horgászni a megszokott helyünkre és 6 órakor fogtam egy szép másfél kilós tőpontyot, majd fél9-kor egy szép kárászt is sikerült megszákolni...:)....Vasárnap a tegnapi siker miatt mégnagyobb kedvvel mentem ki pecázni....Ám semmilyen mozgás nem volt tapasztalható a vízben.....Az egyik horgomra pelletet fűztem fel, ami ugye egy főleg pontyozáshoz használt csali...8 óra tájban kifeszült a damilom, bevágtam és egy kárászra jellemző ki-ki rohanásos fársztásba kezdtem...Apám kérdezte, hogy segítsen? ....  Ááá, csak egy kárász vagy kisponty, mondtam neki, 3 perc múlva meg is láttam a halat, de a szemem majd kiesett:  egy gyönyörű süllő tekergett a vízben!!!!....Kimerítettem és láttam, hogy a hal a pelletre vágott rá!...2 és fél kiló volt illetve, 65 centi....:).....Lehet találgatni, hogy mi késztette ezt a ragadozó halat az illatos pellet megevésére.......]]]]]]]]]]]]] 2012.10.06-07.]]]]]]]]]]]]]]]]]].....Jól kezdődik az idei csukaszezon...:),...  A hétvégén négy darab csukát fogtam, a 80 dekástól a 2 kilósig...:)....Mind kishalra kapott, pirosszárnyú keszegre...   Az összsúlyuk 5 kiló volt, ami rendkívül jó eredmény így október elején...Bár lehet, hogy jobb lett volna egyet fogni ekkora súllyal..:)....Nagyobb élmény lett volna, de így sem panaszkodom...A galériában szokatlan képek vannak: pucolt hal.   Mindíg én pucolom meg a halat, de még sose fotóztam le...:)...Hát most igen, ja és minden halat nyúzok, akár pikkelyes akár nem, szerintem így higiénikusabb, és gusztusosabb is...:)...łłłłłłłłłłłłłłłłłłłłłłłłłłłłłłłłłłłłłł 2012.10.20. ŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁ    Nos ma szombat van, de máris 3 szép csukát fogtam. 42 centitől 53 centiig. Plusz egy óriás sügér, "aki" a nap meglepetése volt. A halak a reggeli órákban kaptak, kiskárászra, illetve pirosszárnyú keszegre, úszós szerelésre.   Az idő gyönyörű volt, napos, szélcsendes, bár reggel kicsit csípős volt a levegő....:)...Itt tenném hozzá a fogási statisztikámhoz, hogy a múlt héten woblerrel (műcsali) fogtam még két épp méretes csukát...Holnap is megyek pecázni, ha valami különleges történik, azt majd itt közlöm...:)...Vasárnap 2-t fogtam, hétfőn 1-et...45-55 centiseket...ezek is jók, de jólenne már egy olyan 4-5 kilósat megfogni...:)..Na majd, ha hidegebb lesz...talán akkor...@@@@@@@@@@@@2012.november@@@@@@@@@      ...gyönyörű idők járnak mostanában...:)... a halak is szeretik, van étvágyuk...ma 19-e van, és ebben hónapban legalább 12 db csukát fogtam idáig, pedig alig 7 napot voltam a vízparton...  Nos , szépen hangzik, csak hát kicsik ezek a halak: 40 és 60 centi között van a hosszuk, és jó pár méreten alulit is vissza kellett engednem...80 dekástól az 1kiló40-50-ig, súlyra ilyenek...Képek is vannak a galériában...:)........łłłłłłłłłłłłłł2012november 26-27-29....]]]]]]]]]]]]]]   ...csodálatos idők járnak mostanában, kellemes kora tavaszi időre emlékeztet ez a november....:)   szabin vagyok 10 napig, +próbálom horgászással elütni az időt...:)...ezalatt a 3 nap alatt 8 db csukát fogtam, 40 és 50 centi között...:)...horgászboltban vásárolt kiskárászokra kaptak.......ja és vagy 3-4 csuka leakadt....+.......ez van: én mindig azt mondom: hogy a halnak is kell adni esélyt a +menekülésre...:)... ez így fair,,...:)..Holnaptól hidegfront jön, nem tudom mi lesz?...:)...ha valami érdekeset tapasztalok, itt értesítek mindenkit....:)..;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;2012.12.21.;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;VILÁGVÉGE!!!!!!....