2018-as Horgásznapló

delutani-ponty.jpg...Boldog Új Évet Kívánok!   Az idén már fogtam egy pontyot január 7-én, másfél kilós volt, meg egy kövér kárászt ,olyan 50 dekásat, és sok keszeget is, mert enyhe a tél. Tavaly rekordot döntöttem (sajátot), ponty fogásból és ponty eleresztésből....49 méretes pontyot fogtam 2017-ben és kb. 25 meglógott a horgomról, sokszor horoggal és súllyal együtt... Nos így kezdem a netes  naplómat, szeretnék részletesen elmesélni mindent, ami az idén történik velem a vízparton, de lesz sok utalás a tavalyi évre visszamenőleg is, mert akárhogyan is hódít a Facebook, talán visszacsalogatok majd pár olvasót ide, a honlapomra...:)...    °°°°°°°°°°°°2018.10.29.°°°°°°°°°°°°  ...háááát fantasztikus volt ez az év is, ez a nyár, ez a pontyszezon, hihetetlen élményekben volt részem, adrenalin túltengésben szenvedtem egész nyáron...:)...Katartikus élményekben volt részem, nos ,ha leírnám az egészet, szépen elejétől a végéig, hát csak millió idő kellene...:)...nos, így nagy vonalakban vázolok néhány esetet...Volt olyan kapásom, hogy a hal a bottartó pálcákról 1 mp. alatt leszedte a botomat, épp, hogy utána bírtam vetődni a botnak, és épp, hogy elbírtam kapni a bot nyelének a végét, ez a hal nem lett meg, de erős a gyanúm, hogy amur volt...Aztán egy másik eset, amikor egy szép tőponty a másik oldalon belegabalyodott a nádfalba, de pont annyira, hogy a farok úszója szépen kilátszott a vízből, szép tenyérnyi vörös farokuszony integetett felém...nosza, ruha ledob, átúsztam a "rakoncátlan potykáért", semmi tervem nem volt, hogy majd én onnan hogyan "mentem ki", egyszerűen csak átúsztam a vizet, ott voltam a haltól 50 centire, és csak csodálkoztam....megérintettem, de válaszul hatalmas vízfröccsöt kaptam az arcomba, két kézzel átfogtam a "derekát", vagyis fogtam volna, de nem értem át, mert bizony egy olyan kb 5 kilós volt a "kicsike"...:)...Persze az adrenalin szintem már a piros mezőben billegett, a víz erősen folyt, majdnem a nyakamig ért, a meder mély volt, egy lépés hátra és elsüllyedek, amitől nem nagyon féltem hiszen tudok úszni, csak be volt határolva az a pici kis zóna, ahol a hallal érintkeztem, még egyszer átöleltem a pihegő halat, de ez a mozdulat pont elég volt ahhoz, hogy a legvégső erejét felhasználva elszakítsa a fonott horog előkét, és szabadon tova úszott...Egyszerre voltam csalódott és boldog is: most az ellenfelem nyert, és okosan, mintha ennek így kellett volna történnie....Aztán volt olyan eset, amikor szintén beúsztam a vízbe egy becsavargózott pontyért, aki a partszéli hínárban keresett menedéket...Gondoltam nem nagy ügy, még a vizet sem kell átúszni, majd itt a szélében ellavírozok a halig, és kigubancolom onnan őt...Mentem a zsinór mentén, ám a hal valahogy kirúgta magát a garnácból, össze-vissza úszkált és rám tekerte a zsinórt, a bal kezemet hozzátekerte a törzsemhez és húzott a mély víz felé...nem kicsi volt... ,na ekkor az adrenalinmutatóm a képzeletbeli skálán kiakadt...életemben ekkor éreztem először halálfélelmet...csak a lábaimmal és a jobb karommal tudtam magam a vízfelszínen tartani, de alig -alig, mert a hal meg vissza húzott mindíg...   és ekkor egy hangot hallottam a partról:  "halló, van itt valaki?"  ezt kérdezte a hang, aki mint később kiderült egy pecás társam volt, és még csak véletlenül sem horgászni jött , hanem csak a kutyáját sétáltatta arra...Zs.Zs. volt ez a fiatalember , kinek a segítségével lefejtettem magamról a damilt, hiszen ő a partról már tudta a horgászbotomat kezelni, amire én és a hal volt rátekeredve...na mindegy, én is megmenekültem, de a hal is leszakadt...utólag visszagondolva jó nagy kakában voltam...:)...És még sztorizhatnék itt, az idei nyári horgászatról, de majd később...;)......>>>>>>>>>>>2018.10.31.>>>>>>>>>>>>>   ...Nos folytatom a sztorizást, mert látom, hogy megugrott a honlapom látogatottsága...:)...Ezek a nyári történetek igazak, hiszen nem a világűrben történtek, hanem , csak itt kis falum közelében, ahol mindíg jár a határban valaki...és a legjobb sztoriaimat még tanúk is tudják bizonyítani, :)...      A nyugati  ágon van nekem egy kétszemélyes horgászhelyem...Már tavaly észre vettem ,hogy a szemközti nádfal egy igazi halrelytekhely, haltartó víz, és ritka halak is vannak ám ott...AMÚR  ,csak nem sok...de ott vannak...Csodálatos élmény látni, magukat a halakat, az amurokat, tavaly még kisebbek voltak és azt hittem ,hogy pontyok rágicsálják a bedőlő nád leveleit, de nem, az idén a saját szememmel láttam az amurokat, ahogyan "táncolva" kiemelkedtek a vízből, és a maradék nádleveleket cibálták-tépték le, a víz alá....Akkor azt gondoltam, hogy már megérte eddig élni, és ilyen látványt látni: gyönyörű, kecses mozgással kiemelkedtek a vízből, hófehér hasuk villogott a délutáni napsütésben, elkaptak egy nádlevelet és húzták, tépték le a vízbe...Nem voltak nagyok, és kevesen is voltak, kb. 2-3 egyed táplálkozott ilyen módon, szabad szemmel a fejméretük alapján olyan 4-5 kilósak lehettek...:)...MINDEN ÁLMOM HOROGRA KAPNI EGY PÉLDÁNYT...hiszen valamikor huszonévesen fogtam egy két kilós amurt, először és utoljára..., ami nem az én hibám, tekintve a gyér szaporulatot, és a táplálék bőséget.......nos ez a bejegyzés volt az amurok tánca..:)........még mindig október 31-e van....    Pár szó ezekről a történetekről, főleg a vízben való horgász élményekkel kapcsolatban....Csak az a horgász menjen a vízbe a begubancolódott hal után, aki ismeri a víz tulajdonságait, a víz folyásának az erősségét, a part menti növényzet tulajdonságait, a kiöntések és a meder mélységét, ja és tudjon legalább békaúszást csinálni..:)...nos nem vicc a lényeg, én úgy ismerem ezt a Nagykunsági-Öntözőfőcsatornát, mint a tenyeremet, 40 éve horgászok rajta, úgy ismerem, mint   ami nem is csoda, hiszen ez egy mesterségesen kiásott hatalmas öntöző-rendszer...Itt tanúltam meg úszni 12 évesen...és rendszeresen minden nyáron ki is járok úszni, át-vissza, át-vissza, a csatorna valahol csak 25 méter széles, és valahol 35 méter széles, a meder mélysége 3 és 5 méter között változik, a Tisza-tótól indul, egyik ága (keleti) a túrkevei Berettyó folyóba ömlik, a másik ága (nyugati) a Körös folyóba áramlik, Öcsöd határában...  ]]]]]]]]]]2018.11.17.[[[[[[[[[[[[[.....   Nos, hogy mi történt ez év mindenszentek napján, a hosszú hétvégén, na ez az ami jön most,  ...Készülj olvasó, mert nem mindennapi sztorit osztok meg itt...:)...   November 1-én kimentem horgászni a szokásos helyemre, illetve helyünkre, mert ezt a stéget  még Apu csinálta jó régen...Gyönyörű hajnal volt aznap is....Ki jött horgászni régi jó horgászcimborám K. Gyuri bácsi is...Nos nálam nem volt kapás, ezért oda mentem Gyuri bácsihoz is, érdeklődni, kérdezősködni, ilyesmi....Kb . 30 méternyire van a horgászhelyünk egymástól...Pacsi-pacsi, stb...nem telt el 10 perc, ballagtam vissza a helyemre, már fentről a gát tetejéről láttam, hogy az úszós match botot valami nagyon elhúzta....de nagyon...a bot nagyon finom és emiatt kifárasztotta a halat, ami rajta volt...egy 3 kiló 20 dekás szép tőponty volt a horgon..:)..  Következő napon nem fogtunk semmit...de azután jött november 3-a: életem legcsodálatos napja , míg élek nem felejtem el szerintem...:D....Gyönyörű napfelkelte volt akkor, egy Picker Rod -ot használtam a Tiger Zoom "istállóból", mely pálca már több éve sikeresen szolgál engem, rendkívűli finomságával, és "bűbájos" erejével..:)...Pont akkor kapott reggel 7 órakor, az 5 kiló 70 dekás tőponty, amikor Apu megérkezett a horgászhelyre, mire leballagott hozzám a fater a gátoldalon, már mosolyogva vártam görbülő bottal a kezemben...:)   Ő merítette ki a nagy halat, és nagyon nagy volt a szánk:    "ÓÓÓÓÓÓÓÓÓ"....:)...Na mindegy, elcsodálkoztunk az eseményeken, Apu is bedobta a horgokat....tébláboltunk, hümmögtünk , stb, amikor megint elhúzta egy potyka a Picker-emet....egy 4 .30-as tőponty az eredmény, már meg sem lepődtünk...:D...Mondom Apunak: "hát én beszarok, ha fogunk egy harmadikat".....Mit ad Isten? hááát egy harmadik 3 kilós tőponty is elhúzta a kis 3 méteres Pickeremet...:DD....Sokan gondolhatják, hogy sok itt a 3-as szám....No, aki erre gondol vigasztalás képpen írom ,hogy déli 12 órakor jött még egy 2.2-es tükörponty, szintén a Pickerre, és ugyanarra a csaligumira fűzött mézes-cukkra kapott mind a négy hal...:)...-   Kedves horgásztársaim, tudom, hogy ez a sztori hihetetlen, de mégis igaz, és hálát  adok a Jó Istennek, hogy engem ilyen örömben részesített...:)....Ha legközelebb írok , az csak csukákról szólhat....